SEKTÖRÜN BAŞKANLARI LOJİSTİĞİN GELECEĞİNİ KONUŞTU
SEKTÖRÜN BAŞKANLARI LOJİSTİĞİN GELECEĞİNİ KONUŞTU
Logistech Fuarı’nda moderatörlüğünü İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk’ün yaptığı Başkanlar Oturumu gerçekleştirildi. Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy, “Günümüzde lojistiği yönetemeyen ülkeler, maalesef ihracatı da yönetemeyecek. Türkiye’nin jeopolitik durumuna baktığımızda dört saatlik uçuş mesafesi ile ulaşabildiğimiz hedef kitleyi düşündüğümüzde uluslararası yatırımlara açık bir noktadayız. Eğer küresel rekabette Türkiye olarak ürünlerin kolay satılması ve küresel ekonomiye hakim olunması isteniyorsa hepimizin taşın altına elimizi koymamız gerekiyor” dedi.
Deniz Nakliyecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Şükriye Vardar, “Deniz taşımacılığının küresel ekonomideki oranı yüzde 90’dır. Dolayısıyla ekonomideki tüm iniş çıkışlarda ilk etkilenen sektör denizcilik sektörüdür. Denizciliğin seyri de ekonomiyi ilgilendiriyor. Dolu gemiler kadar dolmayan gemiler, kalkamayan gemiler de tedarik zincirini etkiliyor” diye konuştu.
Türkiye Liman İşletmecileri Derneği (TÜRKLİM) Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Erdemir, “Son 10 yıldır kuşak yol konuşuluyor. Şimdi artık bloklar var. Tüm bunlar bizim ülkemizin etrafında konuşuluyor. Anadolu yüzyıllar boyunca İpek Yolu, Baharat Yolu gibi yolların geçiş yolu olmuştur. Türkiye’nin bu koridorlarda rol oynaması açısından önemli konuları ele almamız gerekiyor. Öncelikle demiryollarını güvenli altyapı ile limanlara ulaştırmalıyız. Türkiye’ye küresel liman operatörlerinin büyük ilgisi var” dedi.
Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Mezunları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Orçun Erbayraktar, lojistik eğitiminin önemine dikkat çekerek, 2050 yılına kadar denizcilik sektörünü şekillendirecek konuları jeopolitik ve makroekonomik trendler, çevresel ve doğal kaynak eğilimleri, sosyal eğilimler ve teknolojik eğilimler konuları olarak sıraladı.
Demiryolu Taşımacıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Onur Küçükakdere, adil ve eşit rekabet imkanı sağlanmadığı için demiryoluna özel sektör ilgisinin yeterli olmadığını söyledi. Küçükakdere, “Demiryolu taşımada bir çerçeve kanunu yok. Özel sektör bu kanunu bekliyor” dedi.
Uluslararası Nakliyecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Şener, “Türkiye’de uluslararası lojistik sektörü ne yapıyor diye bakarsanız her gün İstanbul boğazından karşıya geçen binek araç sayısı 400 bin. Bu rakam 130 bin TIR sayısına bedeldir. Fosil atıkları azaltacaksak ilk hedefimiz binek otomobili azaltmak olmalıdır” şeklinde konuştu.
THY Kargo Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, “THY ve hava lojistik markası olan THY Kargo, dünyada yüzde 5,7 pazar payı ile en büyük 5’nci hava kargo markası. THY’nin aynı yolcu işletmesinde olduğu gibi kargoda da Türkiye’yi dünyanın ağırlık merkezi yapmak ve İstanbul Havalimanı’nın sağladığı alt yapı ile de büyüyen yolcu taşımacılığında da kargo taşımacılığında da bir numaralı merkez yapmak gibi misyonu var” dedi.